To be old and wise, you must first be young and foolish.

Saturday 28 December 2013

.

aku sendiri.
kamar kosong.
teman-teman bilik keluar
kata mereka hendak belajar.

hanya aku sendiri di kamar ini.
ditemani bunyi motorsikal yg lalu lalang
nun jauh dijalanan

kurenung ke luar tingkap
cahaya lampu neon menerangi gelapnya malam
keberadaan bulan tidak dapat  dipastikan
pandanganku terlindung dek ranting2 pohon
aku di aras empat

ahhh
aku sendiri lagi
sudah lama tidak rasa berteman
sudah lama tidak berbual panjang
tentang hidup , tentang cinta, tentang ragam manusia

apa aku harus melalui tahun-tahun yg panjang
dengan menyendiri
atau patut aku topengkan mukaku
untuk bersama-sama yg lain ?

ahhh
apa tiada sesiapa yg sudi
bersahabat seadanya aku

nampaknya harus sendiri
buat masa ini
aku masih berharap ada yg sudi bertandang
cuma mungkin belum sekarang.

No comments:

Post a Comment